Бел | Рус | Eng PDA
навіна

ад 09.02.2016

Андрэй Кабякоў правёў пасяджэнне Прэзідыума Савета Міністраў

Пасяджэнне Прэзідыума Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь пад старшынствам Прэм'ер-міністра Андрэя Кабякова прайшло 9 лютага.

На пасяджэнні разгледжаны праект Праграмы дзейнасці Урада на 2016-2020 гады.

«Праект праграмы Урада - гэта, па сутнасці, комплекс мер, якім мы будзем кіравацца ў гэтай пяцігодцы. У адпаведнасці з заканадаўствам, праграму дзеянняў Урада мы павінны ўнесці ў парламент не паздней за 16 лютага », - заявіў Андрэй Кабякоў, адкрываючы паседжанне.

Кіраўнік Урада назваў першачарговыя задачы для органаў дзяржкіравання, пазначаныя ў дакуменце. У іх ліку - аднаўленне канкурэнтаздольнасці прамысловага комплексу, павышэнне эфектыўнасці работы АПК, дыверсіфікацыя экспарту, рацыянальнае імпартазамяшчэнне, стварэнне новых працоўных месцаў, развіццё малога і сярэдняга бізнесу, эфектыўнае крэдытаванне, канцэнтрацыя рэсурсаў на эфектыўных інвестыцыйных праектах. Сярод прыярытэтаў таксама выкананне валютных абавязацельстваў, паляпшэнне ўмоў вядзення бізнесу, зніжэнне адміністрацыйнай нагрузкі, ўкараненне механізму ацэнкі рэгулятарнага ўздзеяння на бізнес. Пры гэтым кантрольная дзейнасць павінна насіць, перш за ўсё, прафілактычны і папераджальны характар, падкрэсліў Андрэй Кабякоў.

Будзе арганізавана праца па зніжэнні выдаткаў, у тым ліку ў сферы энергетыкі і ЖКГ з паралельным змяненнем тарыфаў на паслугі. У планах - сыход ад перакрыжаванага субсідзіравання з адначасовым узмацненнем адраснай сацыяльнай падтрымкі маламаёмасных грамадзян.

Як падкрэсліў Андрэй Кабякоў, многія пытанні ў рамках праекта праграмы патрабуюць абмеркавання. «Застаюцца пытанні па механізмах экспартнага крэдытавання, распараджэнню уласнасцю, тарыфнай і антыманапольнай палітыцы, стымуляванню развіцця прыватнага вытворчага бізнесу, - удакладніў ён. - Я заклікаю да актыўнага абмеркавання, прашу ўсіх выказацца па сутнасці і канструктыўна, але прапановы на тэму «дайце грошай» не прымаюцца».

Кіраўнік Урада звярнуў увагу на захаванне высокай ступені нявызначанасці развіцця знешнеэканамічных фактараў, цяжкапрадказальнай сітуацыі на экспартных рынках. «Беларускай эканоміцы цяпер складана. Яшчэ два месяцы таму мы мелі адзін прагноз, заснаваны на экспертных ацэнках міжнародных фінансавых інстытутаў, гэта 50 долараў. ЗША за барэль нафты. Цяпер сітуацыя рэзка змянілася і мы маем каля 30 дол. ЗША за барэль, - канстатаваў ён. - Ніхто не можа з высокай ступенню верагоднасці сказаць, як будзе сябе паводзіць знешняя рынкавая стыхія. Але мы павінны быць гатовыя да горшага сцэнарыя».

У гэтых умовах Урад пры непасрэдным удзеле ўсіх зацікаўленых дзяржорганаў выпрацаваў пакет неадкладных антыкрызісных мер. «Падрыхтавана адразу 7 праектаў указаў кiраўнiка дзяржавы i пастаноў Урада, накіраваных на гарантаванне эканамічнай бяспекі краіны, мабілізацыю рэсурсаў, павышэнне аператыўнасці і комплекснасці прыняцця рашэнняў на ўсіх узроўнях кіравання, павышэнне канкурэнтаздольнасці эканомікі, а таксама кансалідацыю бюджэту», - падкрэсліў Андрэй Кабякоў.

Гэтымі мерамі прадугледжваецца выразны падзел зон адказнасці па валютных абавязацельствах, эфектыўнасці кіравання актывамі дзяржаўных прадпрыемстваў. Вызначаны задачы, арыентаваныя на дыверсіфікацыю экспарту, прыцягненне замежных інвестыцый, стварэнне ўмоў для паскоранага развіцця малога і сярэдняга бізнесу. У якасці сістэмнай меры павышэння эфектыўнасці вытворчага сектара вызначана рацыянальнае імпартазамяшчэнне.

«Адначасова з мерамі па павелічэнні даходаў прадугледжваюцца меры і па скарачэнні выдаткаў, - працягнуў Андрэй Кабякоў. - Мы будзем сур'ёзна аптымізаваць, перш за ўсё, непершачарговыя капітальныя выдаткі ». Разам з гэтым, будуць дзейнічаць і кампенсацыйныя меры сацыяльнай падтрымкі малазабяспечаных слаёў насельніцтва, у першую чаргу, адрасная сацыяльная падтрымка, безнаяўныя жыллёвыя субсідыі. Паралельна будзе арганізавана праца па зніжэнні выдаткаў і недапушчэнні неабгрунтаванага росту коштаў.

Прадугледжваюцца істотныя змены дзеючых падыходаў да фарміравання і фінансавання дзяржаўных праграм. Дзяржпадтрымка перакладаецца на конкурсную аснову і сектаральны падыход. «Прапанаваныя змены пацягнуць за сабой правядзенне сістэмных змен у эканоміцы, - адзначыў Прэм'ер-міністр. - Прадугледжваецца падзел функцый рэгулятарнага нагляду і кіравання ўласнасцю. Усе гэтыя падыходы знайшлі адлюстраванне ў прапанаванай праграме дзейнасці Урада ».

Праграма выбудаваная зыходзячы са стратэгічнага прыярытэту аднаўлення збалансаванага эканамічнага росту і павышэння ўзроўню жыцця насельніцтва краіны. «Прапануецца ў гэтай пяцігодцы пачаць фарміраванне новай структуры эканомікі, якая забяспечвае эканамічную незалежнасць краіны, - працягнуў Кіраўнік Урада. - Пры гэтым паралельна з дзяржаўнай павінна развівацца прыватная ініцыятыва, ўзрасці роля прыватнага сектара ».

Пазначаная праца будзе будавацца на прынцыпах асабістай адказнасці ўсіх членаў Урада за канчатковы вынік і адкрытасці іх дзейнасці.

Як праінфармаваў ў сваім дакладзе Міністр эканомікі Уладзімір Зіноўскі, у праекце Праграмы дзейнасці Урада Рэспублікі Беларусь на 2016-2020 гады адлюстраваны прыярытэты і асноўныя напрамкі дзейнасці Урада ў галіне сацыяльнага і эканамічнага развіцця ў 2016 годзе і сярэднетэрміновай перспектыве.

Стратэгічным прыярытэтам работы Урада вызначана аднаўленне збалансаванага эканамічнага росту для павышэння ўзроўню і якасці жыцця насельніцтва краіны. Гэта патрабуе сістэмнага павышэння канкурэнтаздольнасці эканомікі і зніжэння яе залежнасці ад знешняй кан'юнктуры.

У праграме ўстаноўлены тры базавыя ўмовы эканамічнай палітыкі: забеспячэнне макраэканамічнай збалансаванасці, нарошчванне золатавалютных рэзерваў да мінімальнага бяспечнага ўзроўню і бездаўгавое фінансаванне плацёжнага балансу краіны, паступовая выплата знешніх даўгоў.

Дасягненне названага прыярытэту забяспечваецца рэалізацыяй комплексу паслядоўных і узаемазвязаных інстытуцыйных мер, якія ў праекце праграмы згрупаваны ў пяць галоўных блокаў. Першы блок - гэта меры, накіраваныя на аднаўленне канкурэнтаздольнасці прамысловага комплексу. Для гэтай мэты прадугледжана паэтапнае зніжэнне перакрыжаванага субсідзіравання да канца 2018 года, зніжэнне працэнтных ставак у эканоміцы ва ўвязцы са зніжэннем дырэктыўнага крэдытавання і інфляцыі, арыенцір на чысты  прыбытак як ключавы паказчык эфектыўнасці работы кіраўнікоў арганізацый, канцэнтрацыя падтрымкі экспарту на інвестыцыйных таварах, сістэмнае ўзмацненне карпаратыўнага кіравання . Праграмай прадугледжана распрацоўка стратэгіі павышэння эфектыўнасці работы прадпрыемстваў з дзяржаўнай доляй уласнасці і рэалізацыя актыўнай інавацыйнай стратэгіі.

Другі блок сістэмных пытанняў праграмы звязаны са зніжэннем выдаткаў і рэструктурызацыяй энергетыкі і ЖКГ. У прыватнасці, плануецца змяншаць выдаткі манаполій, забяспечыўшы празрысты падзел выдаткаў, іх ўлік па відах дзейнасці і падзел функцый заказчыка і выканаўцы. Усё будзе адбывацца ва ўвязцы са зніжэннем сабекошту і перакрыжаванага субсідзіравання, ростам адраснай сацыяльнай падтрымкі. Сістэмнай задачай 2016 года з'яўляецца ўкараненне мэтавых адрасных безнаяўных субсідый на аплату жыллёва-камунальных паслуг.

Трэці блок мер прадугледжвае стварэнне новых працоўных месцаў, развіццё малога і сярэдняга бізнесу. Фінансавая падтрымка суб'ектаў малога прадпрымальніцтва будзе ажыццяўляцца праз спецыяльныя банкаўскія прадукты, уключаючы мікракрэдыты, рэалізацыю Банкам развіцця праграмы для малога і сярэдняга бізнесу, а таксама з прыцягненнем сродкаў міжнародных фінансавых арганізацый, у першую чаргу Сусветнага банка і ЕБРР.

Чацвёрты блок мер тычыцца інфраструктуры і будаўнічага комплексу. У рамках гэтага блока вызначаны механізмы аптымізацыі затрат у будаўніцтве, росту і дыверсіфікацыі экспарту будаўнічых паслуг. Асаблівая ўвага ў гэтай частцы праграмы надаецца магчымасцям рэалізацыі праектаў па развіцці інфраструктуры на прынцыпах дзяржаўна-прыватнага партнёрства.

Пяты блок мер забяспечвае магутную сацыяльную накіраванасць праграмы. Сутнасць гэтых мер у мэтавым характары такой падтрымкі, рэалізацыі праграм сацыяльнай накіраванасці для павышэння якасці жыцця грамадзян краіны.

Акрамя вышэйпералічанага, у праграму Урада ўключаны сістэмныя пытанні ўдасканалення экспартнай стратэгіі. Яна прадугледжвае дыверсіфікацыю экспарту праз размеркаванне экспартных патокаў паміж рынкамі ЕАЭС, ЕС і іншых краін - у прапорцыі траціну / траціну / траціну, павышэнне эфектыўнасці сістэмы экспартнай падтрымкі, развіццё эканамічнай інтэграцыі, выкарыстанне магчымасцяў інтэнсіфікацыі гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва з ЕС, КНР, краінамі «далёкай дугі ».

У інвестыцыйнай палітыцы важнейшым прыярытэтам вызначана павышэнне эфектыўнасці выкарыстання рэсурсаў і аддачы на кожны рубель інвестыцый. Льготныя крэдыты на інвестпраекты будуць прадастаўляцца па конкурсе ў рамках рэалізацыі дзяржпраграм. Банк развіцця стане адзіным каналам ільготнага крэдытавання, за выключэннем будаўніцтва жылля і бягучай дзейнасці АПК.

Крэдытная мадэль інвестыцыйнага працэсу паступова павінна трансфармавацца ў мадэль на аснове прамых замежных інвестыцый.

У асобны блок пытанняў вынесены сістэма дзяржкіравання і рэгіянальная палітыка.

Дадзеная праграма з'яўляецца складовай часткай адзінага пакета праграмных дакументаў на пяцігодку, цесна ўвязана з выкананнем 20-ці дзяржаўных праграм галін і сфер дзейнасці, Праграмай сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны на 2016-2020 гады.

Рэалізацыя прадстаўленых у праекце праграмы мер эканамічнай і сацыяльнай палітыкі ў сукупнасці забяспечыць новы ўзровень развіцця краіны за кошт спалучэння эфектыўнага дзяржаўнага кіравання і актывізацыі прыватнай ініцыятывы.

Вынікам правядзення запланаваных інстытуцыйных пераўтварэнняў стане паскарэнне эканамічнага росту і павышэнне эфектыўнасці эканомікі Беларусі.

Прапанаваны праект праграмы адобраны па выніках пасяджэння Прэзідыума Савета Міністраў.


Фотаздымкі