навіна

ад 05.11.2016

Андрэй Кабякоў прыняў удзел у пятым саміце кіраўнікоў урадаў краін Цэнтральнай і Усходняй Еўропы і Кітая

Беларусь зацікаўлена ва ўдзеле ў мерапрыемствах фармату "16 + 1" у якасці назіральніка, заявіў 5 лістапада Прэм'ер-міністр Беларусі Андрэй Кабякоў на пятым саміце кіраўнікоў урадаў краін Цэнтральнай і Усходняй Еўропы і Кітая ( "16 + 1").

"Мы гатовыя і хацелі б разлічваць на далейшае актыўны ўдзел у падобных і іншых мерапрыемствах фармату" 16 + 1 "у якасці назіральніка, - адзначыў Андрэй Кабякоў. - Перакананыя, што ад выбудоўвання агульных эканамічных калідораў ва ўвязцы з партовай інфраструктурай краін Балтыі выйгралі б усе ".

Беларусь будзе і надалей імкнуцца да развіцця ўзаемадзеяння з еўрапейскімі і кітайскімі партнёрамі, выкарыстоўваючы розныя перамоўныя пляцоўкі і фарматы, падкрэсліў Прэм'ер-міністр.

Ён таксама звярнуў увагу на тое, што Беларусь звязваюць з Кітаем адносіны давернага ўсебаковага стратэгічнага партнёрства. "Сімвалічна, што гэтая сустрэча праходзіць у год, які мы ў нашым Еўразійскім эканамічным саюзе абвясцілі годам паглыблення эканамічных адносін на знешнім контуры", - сказаў Прэм'ер-міністр.

"Беларусь, якая імкнецца ствараць эканоміку будучага, лічыць для сябе асабліва важным фарміраванне такіх эканамічных прастор, якія насілі б адкрыты, празрысты характар, абапіраліся б на базавыя прынцыпы СГА", - адзначыў Андрэй Кабякоў.

Паводле слоў Андрэя Кабякова, Беларусь з'яўляецца інтэгруюць звяном у гандлі паміж дзяржавамі Еўрапейскага і Еўразійскага саюзаў, дзяржавамі Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёну, Скандынавіі і Балкан. "Зразумела, што не толькі Беларусь прадастаўляе прамы доступ да 180-і мільённаму рынку Еўразійскага эканамічнага саюза. Аднак самае кароткае "лагістычнае плячо" з Еўрасаюзам праходзіць праз Мінск, - адзначыў Прэм'ер-міністр. - А бо калі мы гаворым пра ЕАЭС, гаворка ідзе аб свабодным перамяшчэньні тавараў, паслуг, капіталу і працоўнай сілы, адзіным тарыфным рэгуляванні, роўных умовах вядзення бізнесу ".

Андрэй Кабякоў таксама падкрэсліў, што ў Беларусі створаны і паспяхова функцыянуюць розныя льготныя рэжымы. Кампаніі могуць знізіць інвестыцыйныя затраты і падатковую нагрузку пры размяшчэнні свайго бізнесу ў рамках шасці свабодных эканамічных зон, Парку высокіх тэхналогій, на тэрыторыі малых і сярэдніх гарадоў Беларусі.

"Гаворачы пра Беларусь, эксперты часта ўжываюць тэрмін "выгаднае геаграфічнае становішча", - дадаў кіраўнік Урада. - Калі зірнуць на карту Еўропы, то з невялікай хібнасцю можна адзначыць, што Мінск аддалены на роўных адлегласцях ад сталіц суседніх краін на Усходзе і Захадзе. Хаця ў гэтым кантэксце , на мой погляд, больш прыдатным тэрмінам з'яўляецца роўнанабліжанасць ".

Ён таксама адзначыў, што у Кітайска-беларускім індустрыяльным парку "Вялікі камень" пры ўдзеле кітайскай карпарацыі пабудуюць буйны лагістычны комплекс, які будзе ўвязаны з балтыйскімі партамі. "У цяперашні час пры ўдзеле найбуйнейшай кітайскай карпарацыі, сусветнага іграка на рынку лагістыкі, ідзе будаўніцтва на тэрыторыі парку буйнога лагістычнага комплексу, які будзе ўвязаны з балтыйскімі партамі, - праінфармаваў Андрэй Кабякоў. - Плануецца, што дадзены цэнтр будзе абслугоўваць і таварныя патокі паміж Еўропай і Азіяй ".

Кітайска-беларускі парк павінен стаць жамчужынай Эканамічнага пояса Шаўковага шляху, упэўнены Прэм'ер-міністр. Беларусь як даўні сябар Кітая адной з першых выступіла ў падтрымку ініцыятывы па развіцці праекта "Адзін пояс, адзін шлях". "У сваю чаргу ў маі мінулага года кіраўнік кітайскай дзяржавы ў час візіту ў Мінск адзначыў, што Беларусь валодае унікальнымі перавагамі для развіцця Эканамічнага пояса Шаўковага шляху, паколькі краіна размешчана і ў цэнтры Еўропы, і на Шаўковым шляху, а жамчужынай на гэтым поясе павінен стаць кітайска-беларускі індустрыяльны парк "Вялікі камень", - сказаў Андрэй Кабякоў.

Замежныя партнёры Беларусі праяўляюць павышаную цікавасць да праекту. Вядуцца актыўныя перамовы аб прысутнасці ў парку кампаній не толькі з Кітая, але і з краін Еўрапейскага саюза.

Паводле слоў Андрэя Кабякова, ініцыятыва Кітая " Адзін пояс, адзін шлях" пераклікаецца з іншым маштабным праектам "інтэграцыі інтэграцый", гэта значыць стварэннем адзінай эканамічнай і гуманітарнай прасторы на еўразійскім кантыненце.

"Гэтымі двума праектамі прадугледжана развіццё інфраструктурных сувязей у сферах транспарту і энергетыкі, узаемадапаўняльных і эфектыўных механізмаў супрацоўніцтва паміж рознымі інтэграцыйнымі працэсамі", - рэзюмаваў кіраўнік Урада.

Па выніках саміту "16 + 1" кіраўнікі ўрадаў падпісалі дэкларацыю аб супрацоўніцтве. У адпаведнасці з дакументам, у якасці асноўнага напрамкі ўзаемадзеяння вызначана партнёрства ў галіне транспарту і лагістыкі. У якасці прыярытэтных пазначаныя праекты па фарміраванні міжнародных транспартных калідораў па кірунку "Адрыятыкі-Балтыка - Чорнае мора" з выкарыстаннем магчымасцяў марскіх партоў і прамысловых паркаў.

Беларусь удзельнічала ў саміце ў якасці спецыяльнага госця.

"16 + 1" - ініцыятыва Кітая, сутнасць якой заключаецца ў актывізацыі супрацоўніцтва з 11 краінамі - удзельніцамі ЕС і 5 балканскімі краінамі (Албанія, Балгарыя, Боснія і Герцагавіна, Венгрыя, Латвія, Літва, Македонія, Польшча, Румынія, Сербія, Славакія, Славенія, Харватыя, Чарнагорыя, Чэхія, Эстонія) у галіне інвестыцый, транспарту, фінансаў, навукі, адукацыі і культуры.


Фотаздымкі